قرار تعلیق تعقیب ۱۲ تن از بازداشت شدگان حمایت از آزاد سازی قاراباغ در ارومیه صادر شد

دوازده تن از فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی در اورمو طی حکمی که از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه حکومت ایران دریافت کرده اند؛ از صدور تعلیق تعقیب پرونده شان خبر دادند.

صدور قرار تعلیق یا منع تعقیب در خصوص پرونده مفتوحه در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اورمو می باشد و بر اساس حکم صادره فعالین و شهروندان بازداشت شده در اورمو در «دوران تعلیق» حق رفت و آمد در تجمعات را ندارند‌.

همچنین گزارش شده «قاضی محمدرضا غنی زاده»؛ رئیس شعبه ۸ بازپرسی با استناد به ماده ۸۱ قانون آیین دادرسی کیفری قرار تعلیق تعقیب این فعالین آزربایجانی را به اتهام «اخلال در نظم عمومی» بمدت ۱۲ ماه صادر نموده اند.

اسامی این فعالین آزربایجانی، «سرکار خانم حسنیه انتخابی حسنلویی؛ آقایان عرفان مهدیخانی ساعتلو، سالار طاهر افشار؛ رضا ابراهیم زاده، بابک حسین‌زاده، رامین دابخش، امیر عزتی حیدرلو، رامین دهقان، یونس شیرزاد جوان، جواد رضایی، فرهاد محمدی و سهند بهنمون» ذکر شده است.

گفتنی است؛ ۱۰ مهر ماه ۹۹ در شهرهای آزربایجان جنوبی تجمع حمایتی از آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آزربایجان برگزار شد.

این تجمع طی فراخوان فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی در جهت حضور مسالمت آمیز برای حمایت از قاراباغ تشکیل شده بود که مسبب حضور نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت ایران در میادین اصلی شهرهای آزربایجان جنوبی شد.

از این رو؛ مامورین امنیتی اقدام به دستگیری های خودسرانه، بدون حکم و تهدید اکثر فعالین آزربایجان جنوبی در شهرهای اورمو، تبریز، زنگان، اردبیل و تهران کردند.

تیرماه امسال نیز در جریان تجمعاتی مشابه در شهرهای تهران، تبریز و اورمو شماری از فعالین آزربایجان جنوبی و شهروندان بازداشت و ساعاتی بعد با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد شدند.

گوناز تی وی

Comments are closed.