الکاظمی: حملات راکتی به منطقه سبز بغداد «اقدام تروریستی بزدلانه» است

بنا به گزارش تلویزیون دولتی عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در اظهاراتی با توضیح این که راکت‌ها بر شهروندان عراقی فرود آمده و باعث مجروح شدن آنها شده است، گفت که روز گذشته گروهی از عناصر مظنون به ارتباط با این عملیات دستگیر شده‌اند.

الکاظمی همچنین از دستگیری و بازداشت تعدادی از مسئولان بخش‌های امنیتی کشورش در پی راکت‌پراکنی اخیر، پرده برداشت.

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق نیز این حملات راکتی را محکوم کرد.

حملات با راکت‌های کاتیوشا:

شایان ذکر است که ارتش عراق و سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد شامگاه یکشنبه از اصابت ۸ فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز شدیدا حفاظت شده در وسط بغداد پایتخت عراق خبر دادند.

در نتیجه این حملات راکتی که بنا به اعلام مقامات نظامی عراقی و آمریکایی سفارت ایالات متحده در بغداد را هدف قرار داده بود، خسارت‌های اندکی به مجتمع سفارت وارد آمد و در این رابطه ارتش عراق اعلام کرد که «گروهی خودسر و خارج از چارچوب قانون» به سوی منطقه سبز راکت‌پراکنی کرده‌اند.

یک مقام امنیتی که دفتر او در منطقه سبز بغداد قرار دارد، نیز توضیح داد که سامانه دفاع موشکی که برای محافظت از سفارت آمریکا در بغداد مستقر شده بود موفق به تغییر مسیر پرتاب یکی از این راکت‌ها شده است.

در پی حمله راکتی شامگاه یکشنبه آژیرهای خطر در مجتمع سفارت که شامل ساختمان‌های دولتی و نمایندگی‌های خارجی است به صدا درآمد.

مجازات عاملان حمله راکتی:

از سویی سفارت آمریکا ضمن محکوم کردن این حمله راکتی، خواستار آن شد تا «همه رهبران سیاسی و مسئولان دولتی عراقی گام‌هایی را برای جلوگیری از این گونه حملات و مجازات عاملان آن اتخاذ کنند».

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای گفت که «راکت‌هایی که منطقه بین‌المللی (منطقه سبز) را هدف قرار داده منجر به واکنش سامانه‌های دفاع سفارت شده و خسارت‌های اندکی به مجتمع سفارت وارد آمده اما مجروحیت یا تلفات انسانی در پی نداشت.

گوناز تی وی

Comments are closed.