نصب پارچه نوشته در اورمیه؛ سلامتی زندانیان سیاسی آذربایجان خط قرمز ماست

بر روی این پارچه نوشته جمله «سلامتی زندانیان سیاسی آذربایجان خط قرمز ماست. عباس لسانی آزاد باید گردد» نقش بسته است.

طی روزهای اخیر در اعتراض به بی توجهی مقامات قضائی و امنیتی ایران نسبت به وضعیت نگران کننده فعالین آزربایجانی محبوس در زندان های ایران و وضعیت نگران کننده سلامت «عباس لسانی، یوسف کاری و برادران واثقی» در زندان اردبیل، حمایت ها و فعالیت های میدانی در قالب دیوارنویسی، گرافیتی، نصب پلاکارد، نصب پوستر و تراکت های اعتراضی در شهرهای آزربایجان جنوبی به چالشی سراسری بدل شده است.

روز جمعه نیز جمعه پارچه‌ نوشته‌‌ای بزرگ و حمایتی از «عباس لسانی» زندانی سیاسی سرشناس تورک، در یکی از خیابانهای تبریز نصب و ساعتها در معرض دید مردم قرار گرفت که بر روی آن نوشته شده بود: «عباس لسانی خط قرمز ملت آزربایجان است.»

چند هفته پیش اخباری مبنی بر انتشار ویروس کرونا در زندان اردبیل و اعطای مرخصی درمانی به برخی از زندانیان این زندان منتشر شد. با پیگیری و درز اخبار موثق از زندان معلوم شد عباس لسانی، یوسف کاری و علی واثقی در لیست زندانیانی که علائم کرونا در آنها دیده شده قرار دارند.

در این بین وضعیت عباس لسانی طوری رقم خورد که مجاری تنفسی وی بر اثر بی‌تفاوتی مسئولین زندان و نبود امکانات درمانی در این زندان آسیب دیداین امر باعث تشدید اعتراضات گسترده کاربران مجازی، فعالین حقوق بشری و فعالیتهای میدانی فعالین مدنی در شهرهای آزربایجان گردید.

گوناز تی وی

Comments are closed.