اردبیل؛ تداوم دیوار نویسی در شهرهای آذربایجان در حمایت از فعالان محبوس در زندان ها

امروز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ جمعی از فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی از سری اقدامات و فعالیت های مکرر در حمایت از زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی و اعتراض به مسئولین زندان و مقامات قضائی و امنیتی استان اردبیل اقدام به دیوار نویسی گسترده در سطح شهر اردبیل کردند:

«صدای زندانیان سیاسی آزربایجان باشیم»

#عباس_لسانی_کووید۱۹»

«شما تکذیب میکنید ولی آنها میمیرند»

#زندانیان_سیاسی_آزربایجان»

#کووید19»

«در دفاع از زندانیان سیاسی متحد هستیم #عباس_لسانی»

«کووید19 بر زندانیان نیز تاثیر میگذارد»

#عباس_لسانی_کووید19»

«آزادی فوری برای زندانیان آزربایجان»

«مدافعین ملت آزربایجان را آزاد کنید»

The Nation Accompanies You

«ملت همراهیتان می کند»

He is Abbas Lessani

«او عباس لسانی است»

گلچینی از متون دیوار نویسی های اعتراضی با موضوع زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی، شیوع ویروس کووید۱۹ و نگرانی از وضعیت عباس لسانی فعال سیاسی سرشناس تورک آزربایجانی محبوس در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل و دیگر زندانیان آزربایجانی می باشد که در خیابانها و معابر اصلی شهر اردبیل بصورت گسترده در معرض عموم مردم قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر حمایت ها و فعالیت های میدانی در قالب دیوار نویسی، گرافیتی، نصب پلاکارد، نصب پوستر و تراکت های اعتراضی در اکثر شهرهای آزربایجان تبدیل به چالشی سراسری در اعتراض به بی توجهی مقامات قضائی و امنیتی نسبت به وضعیت نگران کننده فعالین تورک آزربایجانی محبوس در زندان های ایران شده است.

خاطر نشان سازیم؛ عباس لسانی فعال سرشناس آزربایجانی که هم اکنون دوران محکومیت ۱۵ ساله خویش را در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل میگذراند.

طی هفته های اخیر مجاری تنفسی وی آسیب دیده است.

در روزهای گذشته خبر بی توجهی مسئولین قضایی-امنیتی اردبیل در قبال شیوع کرونا در زندان اردبیل مورد توجه رسانه‌های زیادی قرار گرفته و واکنش کاربران فضای مجازی و فعالین حقوق بشری را به همراه داشته است.

گوناز تی وی

Comments are closed.