فراخوان فرقه دموکرات آذربایجان برای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا

نویسنده: عبدالله امیر هاشمی جوانشیر

تاریخ: ١٤٠٠. ٢. ٢٨(٢٠٢١. ٥. ١٩)

 

هموطنان عزیز آذربایجانی!

فرقه دموکرات آذربایجان می خواهد نظرات خود را در مورد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ  بیست و هشتم خرداد ماه  سال 1400 (2021) ،و انتخابات دوره ای شوراهای شهر و روستا با شما در میان بگذارد. همانطور که می دانید ، عدم تحقق وعده های داده شده به رأی دهندگان طی 42 سال گذشته از طرف گردانندگان رژیم ،  عدم شفافیت در انتخابات،  فشار مداوم بر مردم آذربایجان  به این معنی است که انتخابات بعدی نیز به نفع مردم ما نخواهد بود. به همین دلیل ، فرقه دموکرات آذربایجان مردم ما را به تحریم انتخابات ریاست جمهوری فرا می خواند.

لازم به ذکر است که اکثریت کاندیداها در باصطلاح  مبارزات انتخاباتی ،مدتهاست که دارای مناصب کلیدی و تعیین کننده در دستگاههای حکومتی ، قانونگذاری و قضایی جمهوری اسلامی ایران داشته اند.. با این حال ، به گفته این افراد ، در كشوری كه امروز ایران نامیده می شود ، تمام مواد قانون اساسی بویژه  مواد ۱۵ و ۱۹ ، مواد ۴۸ و ۴۹ اجرا نشده است . بنابراین 42 سال پس از انقلاب ، اهداف انقلاب روی کاغذ مانده است.

گردانندگان ضد مردمی ایران، سیاست رژیم پهلوی را در داخل و خارج از کشور ادامه داده اند و مردم ایران ، از جمله مردم ترک مظلوم ما ، برای رهائی از  مصیبت ، گرانی، قحطی، بیماری، جنگ ،سرکوب و خفقان تلاش و مبارزه می کنند. زندان ها از فعالان ملی ، طبقاتی و سیاسی پر شده است . مجازات اعدام از 900 نفر در سال فراتر  رفته است. در چنین وضعیت اسفناکی ، مقامات حکومتی در آستانه انتخابات روی صفحه تلویزیون ظاهر می شوند و از شورش ، سرقت ، سهل انگاری ، بدبختی ، بی مسئولیتی و هرج و مرج در کشور صحبت می کنند. انگار نه انگار که مسئول همه  اینها این بدبختیها  خود آنها هستند!

گویا اینها کسانی نیستند که گروه های تروریستی را در سوریه ، عراق ، یمن و افغانستان سازماندهی کرده و کانون های جنگ و بحران را با هزینه بودجه مردم ایجاد و مدیریت کرده اند؟! در کمال تعجب ، این افراد خودرا  بار دیگر به عنوان حامیان صلح ، توسعه ، رفاه و حاکمیت قانون  و طرفدار خلقها   جهت ریاست جمهوری نامزد معرفی می کنند. همه میدانند  این افراد ، به مدت 42 سال، تجاوز به حقوق قانونی مردم ترک ، عرب ، بلوچ ، ترکمن و حتی فارس های ساکن ایران را سازماندهی کرده اند و  با زور و چماق به سرکوب مردم پرداخته اند و صدای مردم را خفه کرده اند.آنها در زندانها قتل عام  زندانیان را  تشکیل داده اند.با این سوابق بد   بنابر این رژیم قصد ندارد انتخابات واقعی برگزارکند ، بلکه با آرای  ساختگی  و با استفاده از شایعه وسیع کووید ۱۹ و پاندمیا ، با بیرون کشیدن رای تقلبی از صندوقها ، انتخابات کذائی برپا   و افراد ناصالح را بر کرسی های اجرائی خواهد نشاند . حاکمان رژیم ، خواه اصولگرا  یا اصلاح طلب ، فقط  اهداف زیر را دنبال میکنند :

ایجاد کانون های جدید بحران، سرپوش گذاشتن به جنگ زرگریش با آمریکا و غرب ،کتمان  همکاری با روسیه و چین ، ادامه برنامه های  آسیمیلاسیون  خلقهای غیر فارس و سرکوب آشکار و مخفی آنها در داخل کشور  ،  بقا  و کسب مشروعیت بیشتر بخود.  خلاصه اینکه ، انتخابات چیزی نیست جز کشاندن مردم  به سمت ورشکستگی و فاجعه بیشتر..همه میدانند که  امروز در ایران  مشکلات زنان ، زبان و فرهنگ و خودگردانی ملتهای غیر فارس ، کار ، دستمزد ، مسکن ، بیمه و صدها معضل اجتماعی حل نشده است. با توجه به اینها  ، 45 میلیون ترک آذربایجانی  باید عمیقا بیندیشند و خود تصمیم بگیرند. فرقه دموکرات آذربایجان ، پیشنهاد میکند که ترکها باید در سراسر آذربایجان و خارج از آن خود امور زندگی  را اداره کنند. باید از فرصتها استفاده کرده و سازمانها و شوراهای خود را در  شهر و روستاها ایجاد کنند. باید نهادهای حکومتی را  در آذربایجان از پایین به بالا  خود در اختیار بگیرند. افراد آذربایجان دوست را در  شوراها انتخاب  و مزدوران ضد ترک و ضد آذربایجان را از ارگانهای اجرائی کنار بزنند. تصمیماتی را که در  زمان  حکومت  ملی تصویب شده  ، به اجرا بگذارند ،  مجلس ملی را در آذربایجان برپا نمایند.   به برپائی حکومت  ملی  آذربایجان كمك كنند ، با پیروی از نیاکان  خود  راه ستارخان ،خیابانی و پیشه روی  را دنبال نمایند. آنها ، راه  خوشبختی ، آزادی ، مدرنیزاسیون و شکوفایی آذربایجان را بما نشان داده اند. هموطنان ، به فراخوان های  فرقه دموکرات آذربایجان  توجه کنیم.

زنده باد آذربایجان !

 زنده باد فرقه دموکرات آذربایجان!            

                              

Comments are closed.