افزایش فشارها بر آذربایجانیان مقیم ترکیه از طرف ایران پس از شعرخوانی اردوغان

بر اساس خبرهای رسیده، در روزهای گذشته شمار زیادی از شهروندان آزربایجان جنوبی که مشغول کار یا تحصیل در ترکیه هستند، پس از بازگشت به ایران، توسط نهادهای اطلاعاتی امنیتی ایران احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

ماموران اطلاعاتی ایران با تطمیع و تهدید، این افراد را تحت فشار قرار داده اند تا درباره فعالین آزربایجانی مقیم ترکیه، ارتباطات این فعالین و محل زندگی و کار آنها اطلاعاتی را به آنها ارائه دهند.

ماموران امنیتی ایران به افراد احضار شده، گفته اند به فعالین آزربایجانی مقیم ترکیه نزدیک شوند و با برقراری ارتباطات دوستانه و خانوادگی، درباره آنها اطلاعات جمع آوری نموده و به نهادهای امنیتی ایران تحویل دهند.

در یکی از موارد دکتر کریم اصغری فعال آزربایجانی ساکن ترکیه با انتشار مطلبی مشابه در صفحه فیسبوک خود، نوشته است اداره اطلاعات اردبیل یکی از دوستان قدیمی وی که اخیرا از ترکیه برگشته است را احضار و مورد بازجویی قرار داده و از وی خواسته اطلاعات آقای اصغری و سایر فعالین آزربایجانی را در اختیار ماموران قرار دهد.

با توجه به شرایط پیش آمده، فعالین آزربایجان جنوبی مقیم ترکیه باید شدیدا هوشیار بوده و از برقراری هرگونه ارتباط با افراد مشکوک خودداری نمایند.

گوناز تی وی

Comments are closed.