هشدار ترامپ به تهران درباره هرگونه حمله احتمالی + تصویر

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد هرگونه حمله در عراق که به کشته شدن «حتی یک آمریکایی» منجر شود، ایران مسئول آن خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: «سفارت ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چند راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکرد و منفجر نشدند. حدس بزنید این راکت‌ها از کجا آمده‌اند؛ ایران. هم اکنون نیز زمزمه‌هایی درباره حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق به گوش ما می‌رسد.»

دونالد ترامپ همچنین اضافه کرد: «چند توصیه دوستانه بهداشتی به ایران؛ اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول می‌دانم. خوب به آن فکر کنید.»

به گزارش «رویترز» مقام‌های امنیتی ارشد دولت آمریکا روز چهارشنبه (3 دی) در جلسه‌ای در کاخ سفید، درباره گزینه‌های پیش روی این کشور در مقابل هر نوع حمله به پایگاه‌های نظامی یا دیپلماتیک آمریکا در عراق به توافق رسیده‌اند.

سفارت آمریکا در منطقه سبز عراق شامگاه یکشنبه هدف دستکم هشت راکت قرار گرفت. این حملات خسارات مادی بر جای گذاشت، اما کسی در این حملات آسیب ندید.

مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول این حمله اعلام کرد.

دولت عراق نیز در خصوص این حملات راکتی گفته است یک گروه «غیرقانونی» عامل این حملات بود.

حملات یاد شده در آستانه سالگرد کشته شدن تروریست انجام شد.

پیش از این ژنرال کنث مک‌کنزی؛ فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، سنتکام، روز 3 آذر به ایران هشدار داد که اگر بخواهد در سالگرد کشته شدن تروریست قاسم سلیمانی دست به حمله‌ بزند، «آماده واکنش به آن هستیم.»

ژنرال کنث مک‌کنزی گفت: «ما آماده‌ایم از خود، دوستان‌ و شرکای‌مان در منطقه دفاع کنیم و اگر ضرورت ایجاب کند برای واکنش نشان دادن آمادگی داریم.»

گوناز تی وی

Comments are closed.