اعلامیه کمیته مرکزی فرقه دموکرات آذربایجان

در پشتیبانی از اعراب جنوب ایران

در شامگاه 15 جولای شهرهای جنوبی با شورش تشنگان اعراب ساکن این شهرها مواجه بود. مردم از خشکسالی و کمبود آب در شهرها خسته شده اند و برای هشدار درباره ادامه وضعیت به خیابان ها ریخته اند.
بر اساس گزارش ها و فیلم ها ، تعداد زیادی از جوانان در منطقه الاهواز پل زنجیر در جاده ماهشهر – سربندر و در شهرهای اهواز ، امیدیه ، بستان ، حمیدیه ، سوسنگرد ، شادگان و ملاثانی به دلیل کمبود آب مردم عرب اعتراض کردند. در برخی از شهرها ، جوانان معترض در اعتراض به عدم رسیدگی دولت به نیازهای اساسی مردم ، با سوزاندن لاستیک اتومبیل راه ها و معابر را مسدود کردند. در همین حال ، به گفته یکی از نمایندگان استان ، بیش از 700 روستای الاهواز از کمبود آب رنج می برند. کشاورزان از این وضعیت خسته شده اند. به دلیل خشکسالی درختان نخل پژمرده شده و گاوها از بین می‌روند.
در تظاهرات به طرف مردم و جوانان ، از طرف پلیس و نیروهای امنیتی در مناطقی برای تلاش برای کنترل اوضاع آتش گشوده شده است.
الاهواز (خوزستان) نمادی از اعتراضات ملل غیر فارس تحت ستم است که ایران را در برگرفته است. خشکسالی در این منطقه با بیست و هشتمین روز اعتصاب کارگران نفت ، پتروشیمی، همچنین نیروگاه های برق، زندگی مردم را سخت و مشکل کرده است . بسیاری از کارگران بخش نفت و پتروشیمی در جنوب کشور در اعتراض به پایین بودن دستمزد ، شرایط نامناسب کار و عدم مرخصی دست به اعتصاب زدند. همچنین در روزهای اخیر ، همراه با کارگران اعتصابی ، افرادی که از عطش و کمبود خوراک کشاورزان رنج می بردند به قیام پيوستند. در سراسر ایران این قیام ها در حال رشد و گسترش است. خامنه ای برای جلوگیری از رشد تظاهرات به ابراهیم رئیسی ، معروف به جلاد حوادث سال 1988 ،متوسل شده است. خامنه ای فکر می کند که با یک مثلث سرکوب و ارعاب ، با به قدرت رساندن رئیس جمهور رییسی، انتصاب اژه ای به عنوان رئیس قوه قضائیه و قرار دادن قالیبافی در پارلمان ، می تواند یک جامعه در حال انفجار را ساکت کند.
اما خامنه ای اشتباه وحشتناکی را مرتکب شده است. حقیقت این است که تقابل ملل تحت ستم غیر فارس عرب ، بلوچ و ترک و کرد… با دولت به نقطه ای برگشت ناپذیر رسیده است.
در واقع ، در خیابان ها و بازارها نارضایتی انباشته و مشهودی در بین مردم وجود دارد. خامنه ای و دولت وی دیگر توانایی مدیریت و در یک کلام “مهندسی محیط عمومی” را ندارند. البته دولت اراده ای برای حل مشکلات مردم ندارد. به نظر می رسد که فساد ، که منجر به زوال همه سیستم های امنیتی و اطلاعاتی و دولت شده است ، چنان ریشه دوانده است که آنها توانایی تصمیم گیری در مورد موضوعات اصلی را از دست داده اند. بنابراین ، نه ساختارهای قدرت قادر به بهبود وضعیت آینده خواهند بود و نه سیستم تصمیم گیری ولایت فقیه قادر به یافتن راه حلی برای بحرانهای جمعی جامعه خواهد بود. قیام فقرا و محرومان از حقوق ملی و مدنی، تشنه گان و گرسنه گان آینده ایران را می آفریند.
لازم به ذکر است که شورش مردم در تابستان گرم سال 2021 حتی پرتنش تر خواهد بود. بنابراین ، باید با قاطعیت و اطمینان گفت که قیام مردم در جنوب کشور آغاز یک قیام بزرگ و برگشت ناپذیر از افراد تحت ستم ملی، گرسنه و تشنه است که سراسر ایران را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.
صدر کمیته مرکزی فرقه دموکرات آذربایجان : رحیم حسین زاده
۲۰۲۱-۰۷-۱۶

Comments are closed.